Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 20. januar 2011

Mitt gode lavkarbo brød

Lavkarbo brød

7-8 egg
1 beger med rømme,kesam eller yoghurt naturell
120 gram kruskakli
100 gram malte linfrø
100 gram sesamfrø
100 gram solsikkekjerner
2-4 ss fiberhusk
6 ss olje - jeg bruker 3 med raps og 3 med olivenolje
3 ts bakepulver
1/2 ts salt

Bland sammen egg, rømme og olje. Ha i resten, bakepulver helt til slutt, la stå ca 5 min. Hell oppi en brødform dekket med bakepapir og stek nederst på rist 200 grader i 1 time, ta så ut av formen og stek ca 15 minutter til, la så brødet stå på benken under et klede til det er helt avkjølt. Jeg pleier å ha litt frø på toppen for pynten sin del. Oppbevares i kjøleskap, da har det lang holdbarhetstid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar