Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 20. januar 2011

Lavkarbo pizza

5-6 egg
1 beger cottage chees
2-4 ss fiberhusk
4 ss kruskakli
150 gram revet jarlsberost eller annen etter eget ønske
3 ss oregane

Mos sammen egg og cottage chees, rør inn fiberhusk og kruskakli, la stå i ca 5 min. Rør så inn revet ost og oregano. Fordel røren på en bakepapirkledd stekeplate, stek nederst i ovnen på 200 grader i 20 min. Denne pizzabunnen kan også brukes til pizzasnurrer.

Jeg bruker for det meste tacosaus fra landlord 1/2 glass som saus og så fyller jeg på med det jeg måtte ha i hus av løk, minimais, bacon, kjøttdeig, skinke, ost jalapenos etc.... steker så pizzaen på 250 grader midt i ovnen i ca 15 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar