Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 7. august 2011

Meny dag 7

Frokost: omelett stekt i smør
3 egg, 70 gr sjampinjong, 15 gr vårløk, 50 gr brie, ,55 gr avokado, 15 gr tomat
1 kopp kaffe med 13 gr fløte
Totalt: 4,05 karber

Lunsj: Samme som frokost
Totalt: 4,05 karber

 Middag: Kyllingklubber med  ovnsstekte  grønnsaker
250 gr kyllingklubber
50 gr rødløk, 100 gr squash, 100 gr sellerirot, 50 gr paprika, 1 fedd hvitløk, sambal olek, salt og pepper
Forvarm ovnen till 200 grader. Hakk hvitløken og bland litt diverse krydder i ca 0,5-1 dl rapsolje sammen med hvitløk og sambal olek. Hell over kyllingen og stek i ovnen 15-20 minutter. Mens kylling steker gjør du klar grønnsakene. Etter 15-20 min fordeler du grønnsaken over og steker videre i ca 15 min.
Totalt 12,57 karber
Har fått helt kick på kyllingklubber, kjøper 2kg på rema for under 70,- kr ( frysedisken )

Totalt 20,67 karbohydrater

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar