Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 20. august 2011

God morgen det er helg

Så var det alt ny helg. Ukene fyker avgårde og ikke mer enn stort 4 mnd til jul faktisk, skremmende å tenke på. Ikke at det er jul om 4 mnd. men hvor fort tiden egentlig går. Idag har jeg jobbelørdag og hadde stilt klokka på 8, men våkna første gang i 5 tiden, lå og vrei meg litt  og halvsov frem til halv syv, da orka jeg ikke mer, så please dere som har noen gode tips om hvordan det er mulig  å sove til 8-9 i helgene kom med dem:-) Jeg er lei av å alltid ha "morgenvakta" og være den som står opp og vekker fuglene. Blir jo så trøtte på kvelden når jeg er oppe så tidlig. Misunner alle de som klarer å ligge frempå. Jeg er faktisk ikke uthvilt heller når jeg våkner, så mer søvn er ønskelig:-) Sitter nå her og manner meg opp til en treningsøkt/tur nå på morgenkvisten. Har tatt meg en proteinshake med det samme jeg sto opp, så drøyer jeg frokosten litt. Blir en kjempetravel dag med mange kunder uten pause idag.Så fant ut at det var best å ha en god frokost så nær opp til  arbeidsstart. Så trenger jeg ikke å tenke på mat, kun få i meg vann frem til dagen er slutt. Blir bare 5-6 timers dag så det skal gå supert det. Jeg merker at høsten er kommet. Det er blitt et kaldere råere drag i lufta. Er sååååååå glad for at jeg til uka drar til varemer strøk og ikke kommer hjem fær midt i neste måned, mmmmmmm det blir rett og slett nydelig. Så jeg er begynt å komme i en skikkelig feriemodus nå. Kofferten er tatt ned fra loftet og jeg har begynt å tenke på hva jeg skal ha med meg. Pleier jo ikke å pakke så mye da jeg jo har endel klær og sko liggene i huset, men alltid kjekt med litt nye ting. Har vært på salget og handlet meg litt nye topper, kjøler,skjørt og shortser. Er jo så gøy med salg, føler nesten en får penger igjen. Det jeg kjøpte meg igår var det faktisk 70% på, så det er jo latterlig billig:-) Nå er kroppen blitt såpass våken at jeg tror rett og slett at jeg tar på meg joggesko og tar meg en liten runde på landeveien før arbeidsdagen starter. Det har jeg jo god tid til. Begynner ikke før 10 idag:-) så få litt frisk luft fra morningen av er ikke dumt når en skal sitte inne hele dagen etterpå. Ha en super lørdag allesammen og god helg. Knib fra morgenfuglen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar