Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 29. mai 2012

Tilbake igjen

Hei alle tålmodige sjeler der ute:-) Det ble ikke noe blogging på meg i ferien av den grunn det funka ikke med trege nettet vi har der nede:-( Men nå  er jeg hjemme igjen og skal fortsette min vei mot et letter liv. Siste 5 kg skal bort;-) Ja jeg bestemte meg i ferien at jeg ville ha bort 5 kg til:-) + de 4 jeg fikk bort før jeg dro. Imorgen skal jeg veie meg igjen og se om vekta er stabil etter ferien eller opp / ned:-) P.S.. har snikveid meg idag og vet at jeg ikke har gått opp i ferien heller ned noen gram, men det er morgendagen som teller. Jeg synes at jeg var veldig,veldig flink i ferien selv om det ble vin nesten daglig og litt chips, 1 sjokolade ble det også. Jeg var nesten på daglige joggeturer og noen dager gikk jeg lange turer på flere timer eller syklet, så det var herlig å holde formen på samme nivå treningsmessig selv om en var på ferie.
Nå skal jeg være hjemme i Norge hele sommeren og har ca 12 uker på meg å bli kvitt de siste 5 kg og det skal gå bra. Proteinpulver fra http://www.iherb.com/ er kjøpt inn og avocado ligger i kjøleskapet, har savnet smoothien min på ferie:-) Så kommer til å forsette med smoothie til frokost eller lunsj eller begge deler, da dette funket supert som et mettende måltid og vekta gikk nedover og magen holdt seg fin:-) Det er mye en skal passe på. Maten skal være ren, jeg skal tåle den, den skal være mettende og det skal smake godt,phu..... til tider kan det være litt problematisk å finne på noe godt. Har planer om å legge inn litt egg i maten min igjen, sånt litt og litt gradvis...... har spist kun 3 egg iløpet av dette året. Fikk jo beskjed at jeg hadde inntoleranse for egg, men savner det sååååååååå at jeg faktisk vil innføre det i mitt kosthold igjen og se hvordan det går. Alt  det andre som skalldyr, melkprodukter,nøtter, gjør, hvete etc.....+++ savner jeg ikke, men egg har vært tøft å leve uten. Krysser fingrene for meg selv at det går bra, får starte rolig og ikke overdrive. X fingrene for meg imorgen da alle dere tålmodige sjeler når det gjelder vekta mi:-) Ellers så må dere alle ha en nydelig dag og korte uke på jobb:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar